ЮРіЯ-ФАРМ: потужна позиція на внутрішньому ринку та ріст на зовнішньому

ЮРіЯ-ФАРМ: потужна позиція на внутрішньому ринку та ріст на зовнішньому

Продемонструвавши різке зростання на 5,7 % у другому кварталі 2021 року, економіка України впевнено прямує до відновлення після пандемії COVID-19. Зростання зумовив сектор кінцевого споживання, що зріс на вражаючі 17,4 % за квартал порівняно з показником попереднього року; разом із цим суттєво зросла довіра споживачів. Галузь виробництва також посприяла відновленню – показник її росту був на 8,2 % вищим, ніж минулого року.

Інтенсивне відновлення економіки призвело до сплеску злиттів і поглинань – за даними глобальної компанії з надання професійних послуг KPMG, у першому півріччі їх кількість збільшилася на 77 %. Це вказує на те, що інвестори впевнені в перспективах так само, як і пересічні громадяни. Відповідно до звіту KPMG, сектору охорони здоров’я та фармацевтики вдалося укласти великі угоди на суму щонайменше 26 мільйонів доларів, без урахування дрібніших операцій.

Сектор ефективно використовує потужну базу наукових знань країни, відносно низькі витрати та доступ як до розвинених ринків Європи, так і до більш віддалених ринків, що формуються. Внутрішній ринок також стійкий – за даними галузі, у 2020 році, незважаючи на глибоку рецесію, спричинену пандемією COVID-19, його ріст становив 13 %.

ЮРіЯ-ФАРМ, одна з найбільших фармацевтичних компаній країни, втілює сильні сторони галузі завдяки інноваціям, знанням та інтернаціоналізації, зберігаючи при цьому потужну присутність в Україні. В основі її успіху – експертні знання, уособленням яких є засновник – Микола Гуменюк.

Він починав свій шлях як провідний науковець і став одним із головних фармацевтичних підприємців країни. «Ця історія бере свій початок в СРСР. Тоді я був старшим науковим співробітником науково-дослідного інституту, – розповідає він. – Коли дозволили комерційні ініціативи і в країні з’явилися перші паростки підприємництва, ми, на той час молоді науковці, заснували невелике підприємство».

Все розпочалося із науково-дослідної діяльності. А на початку 1990-х років, у період гіперінфляції, пан Гуменюк заснував роздрібний аптечний бізнес; пізніше перейшов до оптового продажу лікарських засобів та контрактного виробництва.

У 1998 році ЮРіЯ-ФАРМ офіційно вийшла на ринок як виробнича компанія. Початковий персонал налічував 68 співробітників, а зараз у компанії працює 2700 чоловік; обсяги виробництва зросли з 80 000 одиниць на місяць до 17 мільйонів. Асортимент продукції, який налічував 4 препарати, тепер включає аж 150.

ЮРіЯ-ФАРМ продовжує розширюватися – цього року пан Гуменюк очікує зростання на 20–25 %, що створить платформу для подальшого розвитку бізнесу. «Ми завжди інвестували майже все, що заробляли, у розвиток, і продовжуємо реінвестувати більшу частину прибутку», – каже він.

Компанія стала партнером для міжнародних гравців – як тих, хто бажає ліцензувати та виробляти продукцію для українського ринку, так і тих, хто ліцензує її асортимент на міжнародних ринках. Зараз ЮРіЯ-ФАРМ веде свою діяльність у понад 40 країнах світу. Наразі активно розширюється на ринках Центральної та Латинської Америки, а також продовжує розвивати свою присутність у динамічних економіках Східної Азії.

Сьогодні компанія готова до розширення в Європі, йдучи в ногу з Україною на її шляху до інтеграції з Європейським Союзом – найбільшою економікою світу та ринком, що охоплює 450 мільйонів людей.

ЮРіЯ-ФАРМ пропонує своїм партнерам чітке дотримання інноваційного підходу в конкурентному секторі; 50 % її нових продуктів є її власними розробками, що забезпечує нові потоки доходу для обох сторін на експортних ринках. Компанія також самостійно займається дистриб’юторською діяльністю, що додає вартість і захищає прибуток у великому бізнесі – зокрема, у лікарнях.

«Дистриб’юція є перевагою для наших партнерів, оскільки ми знаємо ринок не лише як виробники, готові поділитися своєю платформою, а і як виробники, які безпосередньо контактують із клієнтами, – каже пан Гуменюк. – Відносини з партнерами є для нас пріоритетом; вони можуть отримати доступ до українського ринку, що зростає, та взяти наші власні розробки на експорт. Ядро нашого бізнесу – орієнтація на міжнародний ринок, і нашу діяльність можна глобалізувати».

Минуло вже понад три десятиліття з того часу, коли молодий науковець Гуменюк зробив свої перші кроки в підприємництві. Сьогодні він оптимістично оцінює перспективи бізнесу в Україні. Оскільки програма економічних та структурних реформ уже активно втілюється, інвестиційна привабливість країни зростає.

На думку засновника компанії, Україна має потенціал стати «європейським Китаєм» – наступною Меккою технологічного розвитку. «У нашій країні багато талановитих, компетентних, освічених людей, – каже пан Гуменюк. – Витрати на робочу силу є доступними. Тут багато підприємств, які можуть стати об’єктами для інвестицій або локалізації виробництв для міжнародних компаній. Інвестори повинні увійти в Україну зараз, поки ще є можливості, випередивши конкурентів».